In februari 2014 is Het Social Media Modellenboek gepubliceerd door uitgever Pearson Benelux. Op basis van onderzoek, expertise en meningen is het boek tot stand gekomen. Een proces dat sinds het ontstaan van deze website al aan de gang is en waar veel tijd en moeite in is gestoken.
Ik hoor hier graag de meningen over het boek, zoals de toepasbaarheid van de genoemde modellen, de categorieën modellen, de uitleg, opbouw van het boek en andere zaken. Mis je modellen in het boek of op deze website? Wees vrij om je mening te geven. Bij negatieve berichten hoor ik ook graag een oplossing. Het kwalitatief beter maken van boek en website is hierdoor optimaal mogelijk. Onderaan deze pagina is het mogelijk je reactie te plaatsen.
Een opsomming van recensies en artikelen over het boek:
- Review: het Social Media Modellenboek
(Managementboek Magazine en Managementboek.nl, Stella Verkroost) - Structuur in social media
(blog Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, Marije van Dijk) - Modellenmening
(blog Wit Communicatie, Jan Jelle van Hasselt) - In Focus: het social media modellenboek
(opinieblog Managementboek Magazine) - Vijf belangrijke modellen in sociale media, deel 1
(SmartBiz, William Visterin) - Vijf belangrijke modellen in sociale media, deel 2
(SmartBiz, William Visterin) - Boekrecensie Social Media Modellenboek
(MarketingTribune) - Bouwstenen van een Social Media Strategie
(Coevorden Huis-aan-huis, Lisa van der Veeke) - Recensies over Social Media Boeken (directe pdf)
(Clou, vakblad van MOA) - Mediamix in balans: Paid, Owned en Earned media
(Dedemvaartse Courant, Lisa van der Veeke)
In het magazine MarketingTribune stond op 20 mei 2014 de onderstaande recensie:
Begin juni stond er in het Managementboek Magazine een opinieblog over het boek, waarbij drie lezers het boek beoordelen. Gemiddelde score: een 8:

In het februarinummer van MOA heeft het Social Media Modellenboek een plekje verworven bij de boekrecensies:
Goedemiddag,
Een zeer handig en bruikbaar boek.
Ik mis alleen nog een model over conversieattributie, terwijl dit juist onwijs hot is op dit moment!
Ben benieuwd naar je reactie!
Hi Jennifer, dank voor je reactie en compliment. Het zou fijn zijn dat er een model m.b.t. social media en conversie-attributie voorhanden zou zijn. Ken jij zo’n model of zou je er een willen ontwikkelen? Laat het gerust weten, ik ben erg benieuwd!