Social Media Landscape update (2018)

Sinds jaar en dag maakt de Fransman Fred Cavazza zijn landschap van hoe hij vindt dat de social media kanalen ingedeeld kunnen worden. Hij schetst zelf al hoe hij dit in de loop van de jaren heeft veranderd:

Vanwege de internationale belangstelling voor zijn model, schreef hij op zijn Franstalige blog altijd een Engels artikel voor het nieuwe Social Media Landscape. Helaas heeft hij dat dit jaar niet gedaan. Zijn blogpost is in het Frans, maar het nieuwe model heeft natuurlijk nog wel de originele termen in zich. In vergelijking met het model van 2017 hebben YouTube, Instagram en LinkedIn een plek in het centrum van het landschap bemachtigd. Vorig jaar stond Google hier nog centraal, echter heeft Google weinig meer in de melk te brokkelen wat betreft social media. YouTube is dan ook meer een gerenommeerd (sociaal) medium dan het bijna ter ziele gegane Google+.

Op de pagina waarin dit model wordt beschreven zie je de verschillen met 2017 en de uitleg van de totstandkoming van dit model.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *