Harde en zachte factoren in het Social Compass

Social Compass - Brian SolisBrian Solis kennen we van de prachtige visuals, de tot de verbeelding sprekende modellen, prachtig opgemaakt. In een recente blogpost vertelt hij over zijn Social Compass, een kompas voor social media inzet door bedrijven.

Het Compass is een leidraad om marketing op social media gebied te bedrijven. Van binnen naar buiten betekent dit dat je weet hoe je de markt moet benaderen. Solis meldt ook dat je van buiten naar binnen moet denken: laat de ‘zachte’ factoren die mensen van bedrijven verwachten, zoals empathie, oplossend vermogen en eerlijkheid, daarom niet achterwege.

De eerste ring van het model omvat de belanghebbenden die om het merk (de kern van het model) heen staan. De tweede ring omvat de verschillende platformen die online bestaan en de derde ring geeft aan welke kanalen je kunt inzetten om deze platformen te benutten. De vierde ring is de ‘zachte kant’ en omvat de eerder genoemde factoren die niet mogen ontbreken bij het bepalen van een social media strategie.

De blog is hier te lezen en het model in groot formaat is hier te bekijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *