Bepaal organisatie-subdoelen voor meetbare Social Media impact

Zoals zo veel zaken binnen organisaties, wordt ook Social Media vaak bekeken vanuit het oogpunt van omzet en winst. Wat levert het uiteindelijk op? De consultants van Budeco komen dit ook regelmatig tegen in hun werk en hebben inzichtelijk gemaakt dat het belangrijk is om met subdoelen te werken. Dit is de kern van hun theorie, die zij hebben vormgegeven door middel van een Social Media Business model.

Social Media Business Model door BudecoHet model beschrijft drie categorie├źn waar subdoelen aan gehangen kunnen worden, te weten de omgeving, (nieuwe) klanten en de (interne) organisatie. In totaal zijn er 12 subdoelen die het eenvoudiger maken om Social Media inspanningen meetbaar te maken. In hun uitleg worden tevens activiteiten benoemd die uitgevoerd kunnen worden om deze subdoelen te behalen. Een helder model, wat eigenlijk meer een stappenplan en kader is. Zeker handig voor beginners en om als leidraad te hanteren bij het bepalen van doelstellingen.

De complete uitleg van dit model is te lezen op de website van Budeco.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *