Vandaag verschenen: het Social Media Modellenboek!

Banner_SMM_rechtswidgetDe website socialmediamodellen.nl is sinds 2010 een begrip op social media gebied. De vele modellen, theorieën en stappenplannen trekken duizenden bezoekers per maand. Dé aanleiding voor mij om hier een boek over te schrijven, dat vandaag verschenen is: het Social Media Modellenboek!

28 van de beste modellen van de website worden behandeld in het Social Media Modellenboek. Uitgebreide toelichting van de modellen, gesprekken met de bedenkers en cases komen aan bod. Vandaag is het boek gepubliceerd door uitgever Pearson. Het boek beslaat meer dan 200 pagina’s en is te bestellen op onder andere bol.com, Amazon en Managementboek.nl voor € 29,95.

Bestel direct (of bekijk een preview) op Managementboek.nl >>

4 gedachten over “Vandaag verschenen: het Social Media Modellenboek!

  1. Interessant boek. Met plezier gelezen (en reminders geplakt). Wat mij opvalt is dat het merendeel van de modellen toch gericht is op winst behalen en verkoop. Ik ben juist ook erg geïnteresseerd in inzet van social media voor bedrijven die diensten leveren en niet producten verkopen. Bijvoorbeeld overheidsbedrijven.

    • Bedankt, Ilona. Winst en verkoop speelt met name als het om Social Media ROI gaat. De modellen zijn generiek omschreven, zodat je er zelf invulling aan kunt geven. Het blijft natuurlijk lastig om het zo te schrijven dat het voor iedereen van toepassing is. Zo nu en dan ‘product’ vervangen door ‘dienst’ en ‘klant’ door ‘burger’ zou al een stuk moeten helpen. Voor de overheid is het inderdaad zo dat ROI niet altijd om winst en verkopen gaat, maar om het goed bedienen van de burger.

  2. Beste Bart,

    Dat begrijp ik ook hoor. En het was ook geen kritiek. Het valt mij namelijk wel vaker op, in het algemeen. Begrijpelijk, maar soms zijn handvatten op andere gebieden ook fijn om te lezen, om het zo nog herkenbaarder en praktischer te maken.

    Maar uw boek is één van de beste boeken over social media bij mij in de kast. Complimenten dus.

    • Dank voor het compliment. Ik vat het niet als kritiek op, sorry als ik die indruk heb gewekt. Het is goed om van je te horen, ik kan me voorstellen dat je vaker ziet dat dienstenorganisaties/overheid wordt ‘overgeslagen’ of weinig aan bod komt. Dat verruimt mijn kader ook weer 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *