Het fundament van Social Media: vijf doelen

Het POST-model van Forrester omschrijft vier stappen, waaronder Objectives; doelen. Welke doelen definieer je als het aankomt op Social Media in je organisatie? Forrester omschrijft daarin vijf verschillende focuspunten, welke overeenkomen met enkele Focusmodellen op deze site.

Social Media Foundations: fundamenten en doelen

De doelen die je als organisatie moet vaststellen, zijn onder te verdelen in de categorieën Listening (luisteren en monitoren), Talking (praat met je klanten via sociale kanalen, video en blogs), Energizing (definieer je belangrijkste fans en ambassadeurs en inspireer hen), Supporting (help je ambassadeurs en klanten door fora en wiki’s te maken) en Embracing (zorg voor Crowdsourcing initiatieven).

De uitwerking van het model, bínnen het POST-model van Forrester, is te vinden in deze presentatie op Slideshare. Update: helaas is de Slideshare verwijderd en niet meer beschikbaar.

2 gedachten over “Het fundament van Social Media: vijf doelen

  1. Beste meneer van der Kooi,

    Ik zou graag het focusmodel binnen het POST-model van Forrester willen verwerken in mijn scriptie. De link naar de Slideshare werkt echter niet meer. Heeft u deze slideshow nog beschikbaar?

    Met vriendelijke groet,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *