Het POST-model van Forrester omschrijft vier stappen, waaronder Objectives; doelen. Welke doelen definieer je als het aankomt op Social Media in je organisatie? Forrester omschrijft daarin vijf verschillende focuspunten, welke overeenkomen met enkele Focusmodellen op deze site.
De doelen die je als organisatie moet vaststellen, zijn onder te verdelen in de categorieën Listening (luisteren en monitoren), Talking (praat met je klanten via sociale kanalen, video en blogs), Energizing (definieer je belangrijkste fans en ambassadeurs en inspireer hen), Supporting (help je ambassadeurs en klanten door fora en wiki’s te maken) en Embracing (zorg voor Crowdsourcing initiatieven).
De uitwerking van het model, bínnen het POST-model van Forrester, is te vinden in deze presentatie op Slideshare. Update: helaas is de Slideshare verwijderd en niet meer beschikbaar.
Beste meneer van der Kooi,
Ik zou graag het focusmodel binnen het POST-model van Forrester willen verwerken in mijn scriptie. De link naar de Slideshare werkt echter niet meer. Heeft u deze slideshow nog beschikbaar?
Met vriendelijke groet,
Hallo RS, ik zie inderdaad dat degene die de Slideshare gemaakt heeft, deze inmiddels heeft verwijderd. Dat is jammer, maar hij is niet meer terug te vinden.
Als je op zoek bent naar de combinatie van modellen, dan raad ik je mijn boek aan. Ik heb daarin het POST-model gecombineerd met andere modellen, misschien is dat een antwoord op je vraag en helpt het je bij je scriptie: http://www.managementboek.nl/boek/9789043030786/het-social-media-modellen-boek-bart-van-der-kooi?affiliate=3069