Social Strategy Model gereviseerd

Het Social Strategy Model van Sjef Kerkhofs (DailyDialogues) is al een tijd volwassen. Tijd voor revisie dachten de creators van dit model. Recentelijk introduceerden ze de tweede versie van dit model.

Social Media Model - Social Strategy Model

Wat is veranderd ten opzicht van de eerste versie van het model? Ten eerste wordt de basis van het model, de organisatie zelf, verder toegelicht aan de hand van het ‘DNA’; haar producten en diensten, de (marketing)strategie en de personen die werkzaam zijn in de organisatie.

Sjef Kerkhofs - Social Marketing Strategy - Managementboek

Daarnaast zijn de stappen enigszins aangepast; het ‘uitstapmoment’ is verplaatst en als ‘go/no go’ beslissing weergegeven, de nulmeting is geïntroduceerd en de laatste vier stappen zijn uitgesplitst en tot 5 stappen gemaakt.

Bekijk het model hier.

Voor een uitgebreide versie van het Social Strategy Model, zie het boek hierover:
Social Marketing Strategie.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.