De zes fasen van Social Media integratie

Volgens Gaurav Mishra (India) zijn er zes fasen om Social Media te integreren in je bedrijfsvoering. Mishra heeft een inventief model bedacht dat uit opeenvolgende stappen bestaat. De zes stappen kunnen op twee assen worden geplaatst. Op de horizontale as vinden we de platformen, programma’s en processen, oftewel de vorm van je Social Media activiteiten. De verticale as beslaat de mate van activiteit, weergegeven door inactiviteit, incubatie en integratie.

Zes Fasen voor een volwassen Social Media organisatie

De stappen worden door de mate van activiteit, gecombineerd met de vorm, samengesteld. Hierdoor krijg je de volgende stappen:

  1. Maak een microwebsite (focus) of creƫer een campagne.
  2. Zorg voor een bijbehorende Social Media pagina, zoals Twitter of Facebook.
  3. Bedenk een wedstrijd op het Social Media kanaal om meer volgelingen te krijgen.
  4. Integreer Social Media in je bestaande platformen.
  5. Integreer Social Media in je marketing en communicatie programma’s.
  6. Integreer Social Media in je strategische bedrijfsactiviteiten.

.
Voor een uitgebreide uitleg van dit model wordt verwezen naar de SlideShare-presentatie van Mishra.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *