Sommige Social Media modellen op deze site zijn gebaseerd op inzichten, theorieën en ervaringen. Anderen zijn gebaseerd op grondig onderzoek, zoals de Social Technographics Ladder, ontwikkeld op basis van onderzoek door de Amerikaanse Forrester Group. TNS Nipo staat bekend als een betrouwbaar onderzoeksbureau.
Zij hebben op grote schaal onderzoek gedaan naar de soorten internetgebruikers die er zijn. Uiteindelijk kwamen zij tot een indeling van 6 groepen. Zoals een degelijk onderzoeksbureau betaamt, zijn de resultaten feitelijk en wordt het ‘interessante tintje’ gevormd doordat er een soort persona’s worden weergegeven; type internetgebruikers die specifiek worden omschreven. Dit zorgt er echter wel voor dat er personen kunnen zijn die zichzelf in geen enkele van de 6 omschreven typeringen zullen herkennen. Daarnaast worden er geen aanbevelingen gedaan over hoe deze groepen benaderd dienen te worden; logischerwijs geen taak van TNS Nipo, maar iets wat organisaties natuurlijk wel willen weten om het model toepasbaar te maken.
Kijk voor meer informatie over dit model bij: Digital Lifestyle Groepen.