Toegelicht: Focusmodellen

Na de toevoeging van de Adoptiemodellen heeft er een kleine re-shuffle plaatsgevonden in de modellencategorieën. Vanaf vandaag zijn de Focusmodellen een aparte categorie geworden.Nieuwe categorie Social Media Modellen: Focusmodellen

De modellen in deze categorie hebben enkele overeenkomstige eigenschappen; ze gaan uit van een bepaalde benadering richting de (online) markt, een ‘focus’ vanuit een organisatie. Het herkenbare hierin is dat deze modellen een bepaalde opbouw hebben: van zeer passief (monitoren, observeren) tot zeer actief (creëren, innoveren, ontwikkeling) en alles wat daar tussen in valt, zoals reageren en interacteren. De modellen bezitten tevens een vleugje van de Maslow behoeftenpiramide. Hiermee bedoel ik dat de vorige behoefte, zoals monitoren, eerst vervuld dient te worden om een stapje verder te kunnen denken (reageren, creëren, etc.).

Kijk bij het Overzicht voor alle categorieën modellen, hoe zij zich tot elkaar verhouden en op welke vragen zij antwoord (kunnen) geven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *