The Brandsphere Infographic

Mooie infographics zijn altijd welkom. En met name infographics die écht iets toevoegen aan de inzet van Social Media. Brian Solis weet de inzet van media voor bedrijven samen te vatten in een redelijk complex model, de ‘Brandsphere Infographic’. Wat is zijn bedoeling? De paid-earned-owned media triangel wordt uitgebreid met Promoted Media en  Shared Media. Door op verschillende niveaus (weergegeven door de ‘ringen’) keuzes te maken, kan uiteindelijk beslist worden welk type (Social) Media het best kan worden ingezet. Goede insteek. Het vergt echter wel even tijd voordat je het model jezelf eigen hebt gemaakt.

The Brandsphere Model

Een uitgebreide uitleg over het Brandsphere model is te vinden op Solis’ blog.

Bart van der Kooi

Bart van der Kooi is online marketing consultant bij de Crossmedia Communicatiegroep. Hij heeft interesse in online marketing in het algemeen en social media in het bijzonder. Hij is auteur van het Social Media Modellenboek en blogt op Frankwatching, MarketingOnline en CMCGblog. Daarnaast geeft hij presentaties, workshops, trainingen en (gast)colleges.

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterLinkedInPinterestGoogle Plus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>